כל מה שבוער ברשת

חניכיים מדממות איזה פתרונות יש ?

חניכיים מדממות מה פתרונות שיש כיום

חניכיים מדממות ? צחצוח שיניים נחשבת לפעולה אותה מבצעים מדי יום ללא כל קשר למצב בריאותי. לעיתים ישנם מצבים בהם אנו עשויים להבחין בדם בעת צחצוח החניכיים או בעת האכילה. לא כל דימום המופיע צריך לעורר סיבה לדאגה, אך כאשר הדימום קבוע הדבר מצריך פתרונות על מנת למנוע מהדימום להפוך לקבוע, דבר אשר יכול להעיד על היווצרות מחלות.

דימום מהחניכיים מהווה תמרור אזהרה

דימום מהחניכיים מהווה תמרור אזהרה אשר אין להתעלם ממנו אלא יש לדאוג לטיפול מתאים. לעיתים מטופלים עשויים לדווח על דימום המופיע מעת לעת בשעת צחצוח שיניים או בשעת האוכל. כאשר אין מדובר בכאב, רבים לומדים לחיות עם הבעיה ולהתעלם. חניכיים מדממות מהוות סימן העשוי להיות קשור לבעיה רפואית אשר יש לה השפעה על המצב הבריאותי.

כיצד תדעו האם החניכיים שלכם במצב טוב
באמצעות בחינה של מצב החניכיים שלכם תהיה אפשרות לקבל מענה לבריאותן- האם החניכיים במצב ורוד בריא וצורתן דומה לאות c מסביב לצוואר השן.

מה תפקיד החניכיים שלכם

למרות העובדה כי גודלן של חניכיים אינו גדול במיוחד בהשוואה לאיברים אחרים בגוף, יש להן תפקיד מרכזי: החניכיים מגנות על שורש השן מפני חיידקים. כאשר החניכיים לא במצב בריא החיידקים עשויים לחדור ולעשות נזק ברקמות. ככל שעובר הזמן הרקמות הופכות פגועות עד שיש מצבים בהם אין להן את היכולת להחזיק את השן.

חניכיים מדממות לעוד מידע בתחום ניתן לקרוא על נסיגת חניכיים באתר של דורון אבניאלי.

מה הגורמים לדימום בחניכיים
ישנם מספר גורמים אשר עשויים לעלות את היווצרות דימום בחניכיים:

עישון : עישון נחשב לגורם אשר עשוי לעלות את היווצרות דימום באזור החניכיים.

סכרת: אנשים החולים בסכרת נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה ועשוים לסבול מבעיות החלל הפה.

גנטיקה: יתרה מכך, יש להביא בחשבון גם את המרכיב הגנטי- אנשים אשר ההורים שלהם סבלו ממחלות באזור הפה עשויים להיכלל בקבוצת סיכון לפיתוח דלקת חניכיים.

היווצרות לכלוך : היווצרות לכלוך עשויה להיות פחותה באמצעות ביקור אצל רופא השיניים. נוסף על כך, ישנם מצבים בהם יהיה צורך בשינוי התפריט, זאת במידה ורמת החומציות בפה גבוהה.

חניכיים מדממות מה פתרונות שיש כיום

יש לכם דימום בחניכיים- מה כדאי לעשות

במידה ויש לכם דימום בחניכיים, הרי ישנם מספר דברים אשר באפשרותכם לעשות על מנת למזער את הנזק הנגרם לחניכיים שלכם.

עשו שימוש בחוט דנטלי: ההמלצה היא לעשות שימוש בחוט הדנטלי לפחות פעמיים ביום. תפקידו של החוט הדנטלי הוא למשוך אליו את החיידקים מחוץ לשיניים וכך להסיר את שכבת החיידקים מהשיניים. במידה והבחנתם בדימום במהלך צחצוח השיניים, הרי אין צורך להיתרע מפעולת הצחצוח. יש לזכור כי חניכיים בריאות לא מדממות בעת הצחצוח ולכן ייתכן כי מדובר במצב או מחלה אשר גורמים לחניכיים לדמם, מה שמכונה בענף רפואת השיניים דימום הנובע מסיבה.

עשו שימוש במברשת חשמלית: ההמלצה היא לעשות שימוש במברשת חשמלית. בהשוואה למברשת רגילה, מברשת חשמלית זזה מהר יותר תוך ניקוי חלל הפה בעדינות.

חניכיים מדממות  הקפידו על ביקור במרפאת השיניים

נוסף על כך , הקפידו להגיע לביקור במרפאת השיניים לעיתים קרובות יותר. ההמלצה היא להגיע לביקור אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה ובמהלך ניקוי השן הרופא מסיר פלאק אשר נבנה על גבי החניכיים וכן תהיה לו אפשרות לענות על שאלות באשר לדימום בחניכיים.

חשוב להגיע לטיפול אצל רופא בעל ניסיון רב בתחום אשר יהיה ביכולתו לסייע לכם להחזיר את צבע החניכיים המקורי ללא הופעת דימום. ככל שתקפידו להגיע אל המרפאה לעיתים קרובות יותר, כך תמנעו החמרה במצב והיזדקקות לטיפולים מורכבים יותר.

עוד בנושא
מסכה לשיער מומלצת
בריאות
מסכה לשיער מומלצת 

במידה ואתם מעוניינים במראה שיער יפה וזוהר, הרי חשוב לבחור מסכת שיער מומלצת. היום ניתן מסכות שיער רבות והבחירה אינה פשוטה. כל הפרטים- בכתבה הבאה.

קרא עוד>>
תאי הזדקנות למה אנחנו סובלים מקמטים רבים 
בריאות
תאי הזדקנות איך זה עובד

תוכלו לקרוא במאמר על תאי הזדקנות פחמן ומימן הם שני האטומים העיקריים בשיער. אז כימיקל הנקרא מימן קרבונט יסונתז כחלק מהתהליך. זה כולל גם כמות מסוימת

קרא עוד>>
דילוג לתוכן